Blogg Lammen

04.02.2022

Nu har februari börjat och det innebär för oss att en månad med matematik inleds. Vi har bland annat mätt oss och jämfört längder. Inom temat ”Kroppen” har vi pratat om musklerna och ritat på muskler på våra kroppar som vi ritat.

02.02.2022

Vi har sett en film på ur-play om teknik, det handlade om gångjärn, det var spännande och intressant sen letade vi efter gångjärn i huset och kom på att de finns ju i kroppen också. Wow!

20.01.2022

Vi har börjat på ett nytt tema denna termin; Kroppen. Vi har ritat av våra kroppar i naturlig storlek på stora papper. På kropparna ska vi sedan rita på alla delar som finns i och på kroppen. Vi började med skelettet. Vi har sett film om skelettet, googlat, pratat, tittat i böcker och känt på våra egna kroppar.

17.12.2021

Tack alla föräldrar och barn för den fina brevlådan!

10.12.2021

Nu börjar vi närma oss jul. Vi har bakat lussekatter och pepparkakor inför Lucia. Det har varit rejält kallt ute, som kallast 16 minusgrader och mycket snö. Vi har målat med vattenfärg på snön och isen och vi har åkt pulka.

02.12.2021

Vi har haft fokus på skapande och kreativa aktiviteter.
Vi har varit i gympasalen och lekt lekar. Nu har snön kommit så vi har byggt snögubbar.

22.10.2021

Den här veckan var två prao-elever, hos oss, Ebba och Jassen, som går i nian. Vi har varit i gymnastiksalen, där lekte vi med ballonger och dansade till bra musik. På samlingarna har vi pratat om hur våra hus ser ut och läst våra namn baklänges. På gården har vi lekt med löv och tittat på vår nya kanin, Puffe....