Vecka 8

24.02.2022
I måndags var vi på gården och lekte en bonde i vår by och åt frukt.

I tisdags hade vi samling och sjöng sången om Formkompisarna och hade några sångburkar. Sen åt vi frukt innan vi gick ut på gården tillsammans med lammgruppen.

I onsdags i samlingen hade vi en Klosslåda med olika former på klossarna, barnen fick ta varsin kloss för att sen leta reda på rätt hål till klossen på lådan. Vissa former var lättare än andra! Triangeln och stjärnan var lättast att hitta rätt hål till! Efter vi hade haft vår samling så kom lammgruppen in i vår samling och så skulle vi fira det barn som fyllt år i februari. Så vi sjöng och åt vattenmelon, vindruvor, päron och banan!

I torsdags hade vi samling med fokus på munmotorik och kroppen! Vi gjorde formade munnen på olika vis som vi såg på korten. Vi gjorde puss-munn, såg glada ut, såg ledsna ut, gapade och sa iiiiii. Sen sjöng vi olika sånger om kroppen och gjorde rörelser till. Sen åt vi frukt innan vi gick ut på gården och körde lite motorcykel, lekte i sandlådan och va i buskarna.