Vecka 7

16.02.2022
Det fick bli en annorlunda vecka då vi haft sjukdom i personalen och svårt att hitta vikarie.

Men i måndags var vi ute på gården som vanligt. Barnen lekte fritt och hade så fina och långvariga lekar under förmiddagen! De lekte tillsammans i buskarna, gungade och lekte i sandlådan bland annat.

I tisdags hade vi samling tillsammans med lammgruppen, vi sorterade knappar och åt frukt! Alla barnen sorterade efter färg. Efter samlingen gick vi först ut till lammen för att kolla så de hade vatten och mat, vi passade även på att gunga lite också! Sen gick vi tillbaka på gården för att kolla till kaninerna och hönsen och leka såklart!

Även i onsdags hade vi gemensam samling med lammgruppen, vi sjöng om formerna, 10 små indianer och gjorde ramsan om Pelle plutt. Sen lekte vi ”en bonde i vår by” en ring lek där man sjunger och barnen får turas om att vara bonde för att sen välja en fru som sen väljer ett barn osv. Efter leken åt vi frukt och tränade på kroppsdelar, vi skulle klappa på olika kroppsdelar. Sen gick vi ut på gården och gungade och var i sandlådan!