03.02.2022
I måndags var vi på gården och städade kaninburarna!

I tisdags hade vi samling och sjöng om lilla snigel akta dig och tittade på bilder ur en bok. Sen gick vi ut på gården tillsammans med lammgruppen!

I onsdags hade vi samling med tema färg på ramsan och sångerna vi gjorde. Så vi gjorde en ramsa som handlar om fingrar och olika färger, sjöng om mössorna på mitt huvud som har olika färger sen sjöng vi även om hulken som är grön! Efter samlingen gick vi ut på gården för att leka, åka rutschkana och köra lite motorcykel!

I torsdags hade vi samling och sjöng lilla snigel akta dig, den cyklande elefanten (som barnen älskar!) och imse vimse spindel! Sen tog vi på oss overallerna och gick på utflykt! Vi gick till lammen och hackade sönder isen på deras vatten, gick upp och ner för kullen, gick in lite i dungen och sen gick vi och tittade på kyrkan innan vi gick tillbaka till förskolan för att äta mat! Så det blev en väldigt bra promenad för våra 1,5 och snart 2 åringar med motorik träning och få upptäcka i lugn och ro!