22.11.2022
Veckan började med snö!! Äntligen!!! Vi tog fram pulkorna, barnen turades om att dra varandra, samla snö och bygga och förstöra snögubbar!

I tisdags firade vi de barn som fyllt år i November med sång, frukt och kex! Sen gick vi ut och lekte i snö-slasket på gården!

I onsdags hade vi samling med våra namlappar, gjorde klapp i klapp i ringen där och en munmotrik ramsa om en häst och en trött gubbe som bara vill sova! Efter det gick vi ner och hade mini-röris på den blå mattan.

I torsdags pratade vi om våra förnamn och efternamn! Några av barnen visste även vad de heter i mellannamn! Sen kollade vi på ”rävkort” det är en räv som föreställer olika yrken. Vi funderade på och diskuterade om vad de kunde föreställa, några var enklare än andra tex den som var polis och fångade en tjuv eller den som var veterinär och hjälpte ett sjukt djur.