27.01.2022

Det är fortsatt färre barn och sjukdomar här på förskolan.

I måndags var vi på gården och åt frukt, hade fri lek och lekte även ”kom alla mina barn”!

I tisdags hade vi gemensam samling och sjöng sånger om kroppen och åt frukt innan vi gick ut på gården och lekte!

I onsdags hade vi gemensam samling igen och sjöng sångkort och fick gissa vilket ord Carina beskrev, det var klurigt men de större barnen fixade det bra! Sen gick vi ut på gården och lekte olika lekar. Några barn skulle hamra guld, åka rutschkana, leka i sanden och köra motorcykel!

I torsdags hade vi samling och sjöng om bilar och gjorde en rörselsesång där vi bla skulle rulla axlarna, sträcka och böja på benen och armarna. Efter det så tog vi fram en stor platt kartong som vi provade att ställa olika föremål på som tex bilar, kulor och en toarulle, sen provade vi att luta kartongen för att se vad som hände med sakerna då! De rullade/körde av olika fort och så körde vi tävling mellan en stor och en liten bil gör att se vilken som var snabbast!