Vecka 22

03.06.2021
Tiden springer på och det är redan Juni!

I måndags var vi på gården och gosade med kaninungarna som börjar bli mer och mer sociala! Vi fick även fler oplanerade kaninungar i fredags eftermiddags! Nilas gjorde ett snabbt jobb innan vi särade på honom och Stacie efter förra kullen! Så nu har vi 6 st ”stora” kaninungar och 8 st små som ligger i boet!

I tisdags i samlingen hade vi sångkort med olika djur som låter så vi fick träna på att göra olika ljud efter vi sjungit sångerna! Sen åt vi frukt innan vi gick ut på gården och lekte i sanden och körde motorcykel!

I onsdags hade vi sångburkar i samlingen, några av barnen fick välja vilka färger vi skulle ha, grön, blå, rosa och svart blev det! Vi sjöng om traktorn, fem fina fåglar, lilla snigel och om spindeln som klättrar upp för trån! Sen gick vi ut på gården tillsammans med lammgruppen och lekte! Nu är det en favorit att leka i den stora syrén busken där det finns olika gångar och man kan klättra runt i busken!

I torsdags hade vi samling med sångburkar om djur innan vi åt frukt och sen begav oss ut på en cykeltur hem till Carina för att se hur hennes kycklingar växer! Nu är de små höns och tuppar istället för kycklingar! När vi kom tillbaka till förskolan så var gotlandsmusiken här! De spelade instrument och sjöng för oss! Det var väldigt mysigt och vi är så glada över att de kom hit!