Vecka 14

06.04.2022
Den här veckan har vi två prao-elever här från solklintskolan i Slite, vilket vi tycker är superroligt!

I måndags gick vi ut på gården straxt före 9 som vanligt på måndagar för att titta till djuren, leka och äta frukt! Vi lekte även under hökens vida vingar.

I tisdags hade vi gemensam fruktsamling för att fira de barn som fyllt år i mars! Efter det gick vi ut på gården och lekte i snön!

I onsdags så hade vi samling och läste boken om rabbisungen Pelle som är skriven på gutamål samt så sjöng vi ”summarn kummar”. Under april månad har vi fokus på kulturell identitet vilket innebär att vi kommer lägga extra fokus på vår gotländska kultur samt kulturen och platser i Gothem!

I torsdags hade vi samling och sjöng olika sångburkar och åt frukt. Sen skulle vi göra färdigt vårt påskpyssel! Vi har målat varsin mugg och en pinne. Sen satte vi på ögon och näbb på muggen, på pinnen satt vi på lite färgad ull! I muggen la vi i jord och sen lite frön! Sen harvade vi runt lite i muggen! Efter det gick vi ut och lekte på gården!