Vecka 11

14.03.2022
I måndags började ett nytt barn här i vår grupp, superroligt tycker vi! Vi var ute på gården och åt frukt, lekte spegelkull som är vår nya veckans lek och hade fri lek! Det blev en hel del gungande och lek i sandlådan!

I tisdags hade vi samling med sångburkar, vi sjöng om hästen Plopp och gjorde ramsan om igelkotten. Sen åt vi frukt innan vi gick ut på gården tillsammans med lammgruppen.

I onsdags på samlingen så hade vi djur i en påse som barnen fick plocka upp en och en och sen berätta vad det var för något och säga en sång eller ramsa om djuret. Det fanns en apa, häst, hare, ko och så sjöng vi om traktorn som var på påsen. Sen gick vi ut på gården och lekte i sandlådan och kollade på djuren.

I torsdags hade vi samling som vanligt vid kl 9 och sjöng en sång om olika djur som är rädda utomhus och vill in och sova i sängen. Vi gjorde även ramsan om Pelle Plutt som skuttar över ån och tappar tån och om ekorren som satt i granen och skulle skala kottar! Efter frukten och vår cykelsång så klädde vi på oss overaller, västar och hjälmar och cyklade en sväng i Gothem. Vi cyklade en sväng och såg tranor, en baklastare, hundar och några hästar.