Lammungarna vecka 38

17.09.2020

Ännu en vecka har gått och vi har påbörjat en inskolning för ett nytt barn vid oss, så roligt! Veckan har bjudit på varierande väder med varmt, skönt och soligt fram tills idag när hösten och blåsten kom tillbaks igen. Vi har fortsatt med våra samlingar med sånger, den här veckan med fokus på djur.

I tisdagas hade vi få barn på förskolan så vi cyklade iväg med allihop, vi hittade spindlar och gräshoppor vid bygdegården. Sen cyklade vi vidare och såg på några barns hus som de så gärna ville göra!

Igår onsdags så hade vi samling och sjöng om våra djur innan vi cyklade till Hangre bod, ett fikseläger som ligger här i Gothem. Det var en alldels underbar förmiddag som var nästan vindstilla och solig. Vi såg på maneter och fiskar. Ett av barnen upptäckte även sin egen spegelbild i vattnet vilket var spännande!

Idag är det torsdag och vi har precis haft vår samling och sjungit om djuren. Nu är vi ute i blåsten och gungar, gosar med kaninungarna, gosar med grannens katt och leker med våra ”motorcyklar”.