Lammungarna vecka 35

27.08.2020

Ännu en vecka har gått och nu börjar sommaren ta slut och hösten smyger sig på, igår fick vi äntligen leka i regnet!!! Vi har fortsatt haft få barn i vår grupp, så vi kör på med våra samlingar med språkutvecklande aktiviteter och rutiner från förra terminen.   Under veckan har vi varit ute på gården och tittat på våra kaninungar som börjar hoppa runt! Vi cyklade också till vattensågen, där gjorde vi en spännande upptäckt: att vattnet var borta!? Vi letade efter vattnet inne i huset, men där fanns inget vatten.. Det var helt enkelt borta, så de va tur att det kom regn! Vi lekte även björnen sover, en favorit hos vissa barn! Idag får vi se vad dagen erbjuder, vi har få barn idag med så det kanske blir en cykeltur för att upptäcka något spännande!