Emma Karlsson

12.05.2023

Utbildad förskollärare sedan Januari 2020.

Här på Suderängens förskola har vi små barngrupper vilket gör att man får en nära relation till barnen och hinner lyssna på, se och vara med alla barn under dagen, detta tycker jag är extra viktigt, att få bli sedd och lyssnad på och framförallt att barnen ska känna sig trygga. Vi är mycket utomhus vilket jag tycker är fantastiskt, gården och omgivningen runt om har så mycket att erbjuda! Här på förskolan har vi lådcyklar vilket gör att vi kan komma iväg på lite längre utflykter med barnen och lära känna vår närmiljö.

På fritiden gillar jag att baka och fixa med huset och trädgården i Atlingbo där jag bor med min sambo. Det blir även en del fotboll på fritiden då det varit en stor och viktig del under hela mitt liv.

Jag själv är uppvuxen på landet och gillar tanken på en bondeförskola där barnen får va skitiga, va ute mycket, lära sig om djur och natur, se stora maskiner arbeta och ha närhet till små djur som kaniner, höns och lamm.